Rekryteringsnätverket

Nätverksträff hösten 2018

Rekrytering med HR och kommunikation i tätt samarbete

Vi börjar hösten med att träffa Carolina Neuman och Jenny Friberg från SOS Alarm. De berättar för oss om hur de idag arbetar med employer branding, storytelling, transparens och en genomarbetad introduktionsfas för sin rekrytering.

Carolina och Jenny kommer bland annat att berätta om fokusområden för ett lyckat arbete:

  • Inifrån ut
  • Dejta innan man frågar chans
  • Känsla istället för fakta

 
Utmaningar

  • Att få med hela organisationen i arbetet – från ledning till medarbetare
  • Employer branding och corporate branding - måste man särskilja?
  • När smekmånaden är över och den röda mattan är borta, kan vi fortfarande uppfylla våra löften?
  • ”Behålla” – vem vill bli behållen?
  • HRs förändrade roll – från processutvecklare till upplevelsearkitekter

 
Framgångsfaktorer

  • Employer Branding & Content Marketing
  • Transparens och trovärdighet
  • Öka vår digitala närvaro
  • Våra medarbetare är goda ambassadörer och blir då var starkaste kommunikationskanal utåt
  • HR + Kommunikation = sant
  • Våga prova!
  • Framtidsperspektiv utifrån ett verksamhetsbehov

Tid: 18 september kl. 9-12, frukost från 8.30
Plats: Central Hotel, Vasagatan 38

Caroina Neuman arbetar med Employer Brand som HRBP på SOS Alarm 

Jenny Friberg arbetar som kommunikationsstrateg på SOS Alarm och är ansvarig för deras sociala kanaler.